Vis alle Faglig påfyll Hederlig omtale Tildelinger Utlysninger
1 2 3 54

Er du vår nye
filmkommisjonær?

Publisert 16. november 2018

Vår dyktige filmkommisjonær har takket ja til nye og spennende oppgaver, og Midtnorsk Filmsenter søker derfor ny medarbeider i 100% stilling som Head of Midgard Film Commission Norway.

Midgard Film Commission Norway (MFCN) har som oppgave å markedsføre Trøndelag og Innlandet som attraktiv lokasjon for innspilling av nasjonale og internasjonale tv- og filmproduksjoner. I tillegg skal filmkommisjonen bistå aktuelle produksjoner som ønsker å spille inn i storregionen. MFCN er organisert under Midtnorsk Filmsenter som samarbeider med Østnorsk Filmsenter om kommisjonsarbeidet. MFCN ledes fra hovedkontoret i Trondheim og er en av tre regionale filmkommisjoner i Norge som samarbeider med den nasjonale filmkommisjonen om å få utenlandske produksjoner til landet.

Les videre ›

Del på Facebook Del på Twitter

Trøndersk
kortdokumentar ut i
verden!

Publisert 16. november 2018

Korte dokumentarer har en oppblomstring digitalt og oppleves som stadig mer populært format. Store internasjonale kanaler – som The Guardian og New York Times – satser stort på kortdokumentarer fra hele verden med kunstneriske og journalistiske ambisjoner. Filmene når ut til et stort og voksende publikum. Her hjemme satser store aktører som VGTV og Aftenposten seriøst på den korte dokumentaren. Midtnorsk Filmsenters prosjekt Kortdokumentar på internasjonale digitale plattformer retter seg mot profesjonelle produsenter og regissører i Trøndelag.

Er dette noe for deg? Les videre ›

Del på Facebook Del på Twitter

Mesterklasse, workshop og
filmvisning med Gabriela Pichler

Publisert 14. november 2018

FRIST 14. desember 2018

Den 13. og 14. desember får vi besøk av en av Nordens mest anerkjente og stilsikre regissører, nemlig svenske Gabriela Pichler. Gabriela benytter et sosiologisk, filmvitenskapelig og kunstnerisk forankret fundament som verktøy når hun skaper sine filmer. Hun er i høst aktuell med den kritikerroste filmen Amatører, og under sitt Trondheimsbesøk vil hun blant annet dele sin kunnskap og sine erfaringer om filmproduksjon med oss. Les videre ›

Del på Facebook Del på Twitter

Trondheim Dokumentarfestival 13.
– 17. november

Publisert 8. november 2018

FRIST 17. november 2018

Årets dokumentarfestival er full av god dokumentarfilm, og trøndersk bransje setter som vanlig sitt preg på programmet. Mågaluf av Jon Vatne og Spætt Film kommer endelig på kinolerretet, og det blir trondheimspremiere på to filmer fra UpNorth Film, De Uønskede og Boys Who Like Girls.

Les videre ›

Del på Facebook Del på Twitter

11 trønderske prosjekt får
2,3 millioner kroner

Publisert 6. november 2018

11 trønderske filmprosjekt får til sammen nesten 2,3 millioner kroner i støtte fra Midtnorsk Filmsenter denne høsten. Fem dokumentarfilmer og to kortfilmer får produksjonsstøtte, mens fire dokumentarfilmer får støtte til utvikling. Det ble søkt om tilsammen 5,2 millioner NOK fra 27 prosjekt med totalbudsjett på til sammen 18,5 millioner NOK. Kvinneandelen i nøkkelposisjoner blant alle søknader i denne runden er på 44%, mens kvinneandelen i prosjektene som ble tildelt støtte er 35%. Konsulent ved høstens tildelingsrunde er KriStine Ann Skaret.

Les videre ›

Del på Facebook Del på Twitter

Lansering av trøndersk
kortdokumentar ut i verden!

Publisert 31. oktober 2018

FRIST 15. november 2018

Møt lederen for Aftenposten TV, Jonas Brenna, på Cinemateket under Dokumentarfestivalen, torsdag 15. november kl. 16-17.30. Her lanseres også Midtnorsk Filmsenters nye satsing på kortdokumentar som starter på nyåret. Les videre ›

Del på Facebook Del på Twitter

Hvordan utnytte ditt fulle
potensial som filmskaper

Publisert 11. oktober 2018

FRIST 6. november 2018

Velkommen til en praktisk og kreativ veiledning med Marie Schmidt Olesen, KriStine Ann Skaret, Mette Chang Munthe-Kaas og Zaradasht Ahmed. Arrangementet finner sted på Cinemateket i Trondheim fra 6. – 7. november, påmelding kreves! Les videre ›

Del på Facebook Del på Twitter

Vårstigen-workshop nr. 2 på Kongsvoll
Gård den 14. – 15. november

Publisert 11. oktober 2018

FRIST 14. november 2018

Workshop-programmet til Vårstigen er i full gang, og vi er klare for runde nr 2 som handler om markedsføring og distribusjon. Les videre ›

Del på Facebook Del på Twitter

27 filmprosjekt
søker støtte

Publisert 17. september 2018

Midtnorsk Filmsenter mottok 27 søknader om støtte til filmprosjekter ved søknadsfristen 15. september 2018. Det er søkt om til sammen 5,2 millioner kroner i tilskudd, med samlet budsjett på 24,1 millioner kroner. Det er søkt støtte til 8 fiksjonsfilmer og 19 dokumentarfilmer. Søkermassens kvinneandel i nøkkelposisjonene manus/regi/produsent er 44%. Filmkonsulent ved Midtnorsk Filmsenter er KriStine Ann Skaret og høstens tildelinger vil bli vedtatt på styremøtet 5. november.

Del på Facebook Del på Twitter

Film i Den kulturelle
skolesekken

Publisert 12. september 2018

1. oktober er det frist for å melde inn prosjekter til Den kulturelle skolesekken (DKS) i Trøndelag fylke og Trondheim kommune for skoleåret 2019/20. Som filmskaper kan du tilby opplegg til elever i hele det 13-årige skoleløpet. DKS er en spennende formidlingsarena for kunst og kultur og har man først et godt opplegg, kan man turnere flere steder i landet.

Les videre ›

Del på Facebook Del på Twitter

1 2 3 54