Bransjeregisteret →

Støtter film i Midt-Norge


Investeringsfond for film og spill


Find the locations, contacts and service you need to shoot your film in our region.

Distribusjonsseminar med Sarah Mosses, 30 og 31.oktoberAktueltDistribusjonsseminar med Sarah Mosses, 30 og 31.oktober


Distribusjonsseminar med Sarah
Mosses, 30 og 31.oktober


Publisert 12. september 2017

FRIST 30. oktober 2017

Vil du lære mer om å planlegge en effektiv filmkampanje? Strever du med å definere forskjellen på kjernepublikum og sekundært publikum? Ønsker du å forstå implikasjonene ved å inngå salgsavtaler? Bør du gir vekk alle filmens rettigheter eller lage en hybrid distribusjonsstrategi? Få svar på disse og andre spørsmål på distribusjonsseminar med Sarah Mosses 30. og 31 oktober!

Sarah Mosses er ledende markedsførings- og distribusjonsstrateg, bosatt i London. Hun rådgir på alt fra filmfestivaler til store holdningsendringskampanjer. Nå kan hun hjelpe deg å få klarhet i den hva som er den beste distribusjonsplanen for akkurat ditt filmprosjekt. Gjennom seminaret vil du få oversikt over strategisk tenkning, verktøy og plattformer. Du vil lære å planlegge en filmkampanje og få praktiske tips relatert til din spesifikke films tema. Målet er at du skal føle deg trygg på at du vet hvordan du går inn på det internasjonale markedet og planlegger den beste kampanjen for å best mulig å nå ut og ikke minst skape reaksjoner med filmprosjektet ditt. Sarah jobber med dokumentarfilm, men filmskapere og produsenter i alle genre vil ha mye å lære av dette seminaret.

Mandag 30. oktober fra kl 09-16 vil Sarah holde en interaktiv workshop hvor hun vil bruke flere av våre dokumentarfilmer som casestudy. Kurset vil bli holdt på Kulturhuset ISAK i Prinsensgate 44.

Tirsdag 31.oktober blir det mulig å booke en-til-en konsultasjon for filmprosjekter.

Påmelding er nå stengt.

Bakgrunn: Sarah Mosses is an impact distribution strategist and technologist. Through her companies Together Films and FILMARKIT she helps people to navigate the worlds of production and distribution, with a particular focus on social issue documentaries. She advises clients across the entire film spectrum from Film Festivals, Film Funds, Impact Producers, Productions Companies and Brands including the Influence Film Foundation, CPH:Dox, On Screen Manitoba and Shella Films. Her new technology platform FILMARKIT will be launching in beta in early 2018 to bring clarity to the business of film.

 

Del på Facebook Del på Twitter